JÁRAT KÉSÉS, JÁRAT TÖRLÉS

Vajon csak arra van lehetőség, hogy az utas bosszankodjon és szent ígéretet tegyen, hogy soha többé nem utazik az adott légitársasággal?
Bizony nem! A légi utasok jogairól EU-s jogszabályok rendelkeznek és a légitársaságok kártérítésre vagy segítségre kötelezhetők az utassal szemben.
Járattörlés vagy visszautasított beszállás esetén például pénzbeli kártérítés jár az utasoknak. Míg jelentős járatkésés esetén az utas segítségre jogosult a légitársaság által (étkezésre, kommunikációs lehetőségre és szükség esetén éjszakai szálláslehetőségre).

Az alábbi esetekre rendelkeznek:
– Visszautasított beszállás: 125 és 600 € közötti kártérítésre jogosult a repülőút hosszától és az átirányítás miatti késedelem transfer járat késés 2mértékétől függően.
– Jelentős késés: Kérheti a jegy árának megtérítését, ha a késés meghaladja az öt órát, de csak akkor, ha úgy dönt, hogy nem utazik.
– Járattörlés: Pénzbeli kártérítés jár kivéve, ha 14 nappal a járat indulása előtt Önt tájékoztatták, vagy az eredeti időpontokhoz közeli időpontokra átirányították, vagy ha a légitársaság bizonyítani tudja, hogy a járat törlését rendkívüli körülmények indokolták.
– Segítségnyújtás a légitársaságok részéről. A körülményektől függően, ha megtagadják Öntől a beszállást, vagy törlik a járatát, illetve az késik, akkor Ön segítségre jogosult (étkezésre, kommunikációs lehetőségre és szükség esetén éjszakai szálláslehetőségre).

Amennyiben járatát törölték, vagy 3 óránál többet késett, akkor jogosult kártérítésre! Az alábbi magyar nyelvű oldalon az ügyintézésben tudnak segítséget nyújtani:
https://flight-refund.eu/hu/

Call Now Button