NEM VOLT JÓ ÜZLET

Úgy tűnik nem volt jó üzleti döntés a fapados társaságoknál a tengerentúli járatok indítása.

Bár az utóbbi 3 évben 2 számjegyű forgalomnövekedést produkáltak és 30-50%-kal olcsóbban adták a jegyeket, mint a klasszikus nagy társaságok.

Azonban a kocka fordulni látszik.

Becsődölt a dán Primera Air, az izlandi Wow Air-nél is kongatják a vészharangokat és a túléléshez egy legalább 75 millió dolláros hitelre lenne szükség.

Emellett a a legnagyobb, tengerentúlra is reptető európai fapados cég, a Norwegian is vészhelyzetbe került, jelenlegi adóssága 3,5 milliárd euró. Ők most emiatt 5 db Airbus 320-as gépet adnak el és bíznak abban, hogy az olaj árának zuhanása, érződni fog a kerozin árában is.

Egy elemzés szerint a tengerentúli járatokat üzemeltető fapadosok azért kerültek bajba, mert a konkurencia miatt nagyon csökkenteni kellett a jegyárakat.

A tengerentúli fapados üzletben a jövőben tehát kevesebb szereplő lesz, és csak a legtőkeerősebb cégek maradhatnak talpon.

Call Now Button